Granit MTB Marathon

Idén már második alkalommal álltunk rajthoz a 9 futamos osztrák Mountainbike Challenge szériában. A negyedik verseny Oberösterreich régióban, Kleinzellben került megrendezésre. Ausztria egyik legnehezebb versenye a Granit Marathon, 4 távon várta a résztvevőket. Csapatunkból Kovács Peti a "Der Klassiker" távon állt rajthoz, 60 km és 2000 méter szint várt rá.

"Erre a versenyre a gödöllői KTM Team versenyzőjével, Szekeres Vikivel érkeztünk. Szombaton a közel 500 km-es utazás után még igyekeztünk a pálya két végét bejárni. A verseny szintrajzát tanulmányozva láttuk hogy komolyabb több száz méteres szintemelkedések nem lesznek, viszont több kisebb igen meredek emelkedő és azt követő hirtelen meredek lejtő sok energiát és koncentrációt igényel majd. A pályabejáráson megnéztük az első 15 km-et, aminek jelentős része a Granitland rendkívül technikás, több - 3 nyilas trail ösvényein haladt. Bár a lengyel Jeleina Gora maraton után úgy éreztem már nem sok meglepetés várhat itt rám, de látva az első 15 km-et nem aludtunk nyugodtan. Másnap reggel meglepetés volt a 8 mentőautóból álló egység felvonulása a rajt/cél területen, ahol egy hatalmas mobil kórházat állítottak fel. Nyolc ország maratonjain indultam eddig, de ilyen készültséget még nem láttam, a rajt előtti izgalmat nem csökkentette bennünk. A rajt/cél terület egy nagyon szép osztrák faluban volt, a regisztráció egy régi pajtaépületben zajlott. Vikivel a kettes szektorból rajtoltunk, nekem sikerült az első sorral haladnom a trail ösvényekig, igyekeztem az erőm beosztani. a Granitland technikás szakaszai után pár igazán meredek mászás várt ránk, számomra a második nagy meglepetés a rengeteg pályabíró volt, akik mind szurkoltak a versenyzőknek, illetve a "fan zone"-ok, ahol szó szerint emberfalak között haladtunk 100-20 méteres emelkedőket, gyakorlatilag a szurkolásukkal feltoltak minket. A pálya keresztül haladt a helyi gránitbányán is, ahol két mászást kellett a tűző napon abszolválnunk a hatalmas munkagépek között, alatt:-) A versenyben folyamatosan tudtam feljönni, sikerült jó ritmust eltalálnom, a táplálkozás is jól sikerült a versenyen. Az indulók között az osztrák gyári KTM-es versenyzők mellett ott volt Sabine Sommer is. A salzon megszokott sotter kilométerekkel itt nem igazán találkoztunk, az egyik legnehezebb osztrák versenyenként számon tartott granit marathonon keményen meg kellett dolgozni a mászásokkal és a technikás lejtőzésekkel. Újabb értékes versenykilómétereket szereztünk, feledhetetlen élményekkel. Jövőre ez a verseny biztosan szerepel majd a naptárunkban. Gratulálok ezúton is Vikinek a kategória 5.helyezéshez és köszönöm a társaságot, azt gondolom jó kis csapat voltunk"