X. Oravský cyklomaratón

X_Oravsky_cyklomaraton_0429_resizeOtt folytattuk ahol abbahagytuk..:-) Szlovákiában ...:-) Sulov maraton után egy héttel Dolny Kubinba utaztunk, ahol a Slovak XCM Tour 3.futamán a X. Oravský cyklomaratónon álltunk rajthoz két versenyzőnkkel, Anastasiya Kulaginával és Kovács Petivel. A verseny alapvetően egy 43 km -es körből állt, a hosszú táv ezt teljesítette kétszer, a közép táv egyszer. És volt egy rövidebb verziója, 25 km a rövid távos indulók számára. Peti a középre, Anastasiya a rövidre adta le nevezését. Továbbiakban Ők mesélnek.

X_Oravsky_cyklomaraton_1016_resize

Kovács Peti: "A verseny hetében nem voltam teljesen rendben, hőhullámokkal, folyamatos izzadással, fázással, torokfájással teltek napjaim, az edzéseket sem élveztem emiatt, erőtlen voltam, lázam viszont nem volt, így azt gondoltam vágjunk bele. Dolny Kubinban első alkalommal neveztünk, a verseny és környék is ismeretlen volt számunkra. Több éve szinte már "hazajárok" Szlovákiába, de még mindig tud az ország újat mutatni nekem!:-) Donovaly és környéke, Dolny Kubin és Oravaföld csodálatos környék! Verseny előtti nap utaztunk ki, szállásunk a versenyközpont közepén volt, ablakunk a pódiumra nézett. A földszinten volt a nevezés, egy színvonalas panzióban. A verseny reggelén nem kellett korán kelni emiatt és sokat utazni sem, bár a rajt a célterülettől 400 méterre a város központjában volt. Mindezzel semmi baj nem lett volna, ha több órája nem lett volna felhőszakadás. Péntek délután a pálya egy részét bejártuk, gyors, sodrós, köves lefelékkel és meredek emelkedőkkel találkoztunk. Az időjárás mindezt pár óra alatt teljesen felülírta, a talaj nagyon felázott és ragadós sár borította a pálya jelentős részét. A rajthoz állás számomra nem volt kérdés, főként hogy a verseny reggelén éreztem először jól magam a héten. A rajtot nem szerettem volna a város főterén szakadó esőben várni, így gondoltam kipróbálom a szemetes zsákból készített speciális aláöltözetet (még 2009-ben Valter Tibi mutatta ezt), ami az eső ellen jól véd, bár tudtam de lélegezni nem nagyon fog.

IMG_20170701_0806168_resize

A rajt után egy meredek emelkedővel kezdtünk, majd elég hamar saras részre érkeztünk,   itt nagyon  jó lett volna most a sárgumi, idén először most hagytam otthon Őket :-) A rajt nem sikerült túl jól, nem éreztem jól magam a nyeregben, aztán eszembe jutott hogy valószínűleg az "aláöltözettel" van a baj. Az első frissítőben egy laza mozdulattal letéptem, ekorra már az eső is elállt. A pálya első 23 kilométerében folyamatosan emelkedett, egyre nehezebb volt mert egyre sarasabb részekben kellett tekerni.  Több hosszú távos jött visszafelé, akik feladták ebben a körülményben a versenyzést. A pálya mellett mindenhol versenyzők akik a bringájukat tisztították. Itt szeretném megemlíteni hogy az ORBEA 2017-es fejlesztésű vázgeometriája nagyon jól bírta a sarat mert folyamatosan elforgott a kerekem normál gumit használva. Haladtam a saját tempóban, egyre több versenyzőtársat tudtam megelőzni, majd a verseny második részéhez érkeztünk, egy több mint 20 km -es lejtőzéshez. A nyomvonal saras pályán kifejezetten izgalmas és sok helyen nagyon nehéz volt, én nagyon élveztem és jól haladtam, folyamatosan jöttem előre a mezőnyben. Végül a recsegő hajtással, nem működő telóval és kb +5 kg sárral az összevont 19-39 közöttiek kategóriájában 13. helyén értem célba. Az eredménynek nagyon örültem, nagy élmény volt ezen a pályán ilyen körülmények között versenyezni annak ellenére hogy a bringa most nincs túl jó állapotban:-( Az örömöm tetézte hogy nyertem a tombolán és az is hogy Anastásiya is élvezte a versenyt, sikeresen célba ért kategóriája 5. helyén. Szuper eredmény, gratulálok ezúton is neki! Továbbá köszönöm Igor Otepka és csapata vendégszeretetét, profi rendezést és a folyamatos figyelmet amit felénk tanúsítottak! Jó volt péntek este beszélgetni a mountain bike világáról! Biztos vagyok benne hogy 2018-ban visszamegyünk erre a pályára majd!"

X_Oravsky_cyklomaraton_0614_resize

Anastasiya Kulagina: "Mesebéli tájra érkeztünk pénteken, nagyon szép volt a panzió ahol megszálltunk. A verseny előtti este találkoztunk a szervezővel, aki nagyon kedves, barátságos volt, sokat beszélgetett velünk.  Délután elmentünk a pályát végét bejárni, nagyon gyors és technikásnak tűnt az utolsó lefelé. Este a szintrajzot nézegettem, mentálisan próbáltam készülni a versenyre. Éjjel a szakadó esőre ébredtem, lázasnak éreztem magam, úgy gondoltam kihagyom ezt a versenyt most. A reggeli ébredés után volt pár órám a rajtig, átértékeltem a dolgot, láttam hogy mindenki lelkesen készül a rajtra, úgy éreztem nem hagyhatom ki én sem ezt. Reggel Petitől kaptam én is kukazsákból készült aláöltözetet ami sokat segített. A rajt után, az eső ellenére nagyon jól indultam, nem éreztem betegnek magam, nem zavart az eső. Nekem nagyon nagy élmény volt sárban menni, sokat kellett fókuszálni, nem volt lehetőség másra figyelni. Közben folyamatosan haladtam, nagyon élveztem a kilómétereket, nem féltem a sárban, folyamatosan tudtam előzni a lányokat. Az energia, erő végig kitartott, sokat segített amikor láttam mások tolták a bringát, vagy ép feladták a versenyt. A veszélyes meredek lefeléken nem kockáztattam, én inkább lefutottam :-) Nagyon sok sár ragadt fel a bringára, nagyon nehéz volt emiatt. Úgy érzetem pár km-el a cél előtt hogy soha nem lesz vége. Nagyon jó érzés volt meglátni azt a szakaszt, amit előző nap bejártam, mert innentől már ismerős volt a pálya.  A cél előtti síkon maximumot mentem, boldogan érkeztem a célba.  Úgy éreztem ezen a pályán sokkal erősebb lányokat tudtam megelőzni, nagyon büszke voltam magamra, örülök az ötödik helyezésnek. "