AUTHOR ŠKODA Bikemaratón Súľovské skaly

131
Taktikai megbeszélés a salgótarjáni Nándival a rajt előtt

Június 24.-én  szlovák partnerünk, a SKODA BIKE OPEN TOUR által szervezett MTB széria 3. futamán, a AUTHOR ŠKODA Bikemaratón Súľovské skaly-n indultunk három versenyzőnkkel. Sulovban csapatunk már visszajáró vendégként érkezett, hiszen 2015-től folyamatosan rajthoz álltunk. A megszokott színvonalas szlovák  versenyek közözött Sulov egy picit kiemelkedik, a szervezés mindig hibátlan és nagyon profi, talán évről évre számunkra a legnehezebb pályával itt találkozunk. Mindez a híres sulovi sziklák környezetében. A szervező csapat idén is 4 távot alakított ki, 19km –től 84 km-ig. Kovács Peti  a 2400 méter szintkülönbséget rejtő 60 km-es távon próbálkozott, míg Varga Ati az 1350 méter szintet tartalmazó 35 km-en, Nastya Kulagina pedig a 19 km –es távon állt rajthoz, neki 570 métert kellett megmásznia. Az élmenyekről , tapasztalatokról, a csapattagok maguk számolnak be:

662
Dakujem Marek!

Kovács Peti: Idén igyekszem nagyobb szintemelkedésű távokat választani. Örültem hogy Sulovban 4 versenytáv volt, a 60 km-re neveztem, ami a maga 2400 méterével azért nekem nagy kihívás volt. A pálya nagyon nehéz, helyenként saras, tele meredek sziklás, gyökeres mászásokkal,  technikás lejtőzésekkel. Nagyon kellemes emlékeim vannak a korábbi sulovi versenyekről, a technikás pálya mellett itt az egyik nehézség mindig a nagy hőség, idén is így volt ez. A verseny rögtön a rajt után egy rövid aszfaltos mászással, majd egy véget nem érő, füves dombon kialakított szerpentinnel folytatódott. Sulovban évről évre van változás a pálya nyomvonalában, de valahogy mindig egyre nehezebbnek tűnik. A verseny jellegzetessége hogy több kör kombinációjából áll és 20 km után újra visszatértünk a rajtközpontba, Sulovba ahol nagyon sok szurkoló között haladsz át a faluban. A pálya mellett sok helyen fotósok az erdőben pedig több szurkolói pont volt kialakítva. Ezek sokat segítenek mentálisan. A verseny elején egymásra találtunk a FTC Filakovo versenyzőjével Marek Matuskával, az összes lefelében elmenet, Ő bátrabb, gyorsabb rider, de az emelkedős részeken mindig meg tudtam csípni Őt, sok –sok előzgetéssel de gyakorlatilag végig együtt haladva, egymást húzva csináltuk végig a közel 65 km-es távot. Nagyon köszönöm Mareknak a közös munkát, mert biztos hogy perceket tudtam hozni a kis “versenyünknek” köszönhetően. Ilyen nagy szintemelkedésű versenyen még sosem indultam, nagyon tudatosan készültem rá és figyeltem folyamatosan a folyadékbevitelre és étkezésekre. Önmagamhoz képest ezen a versenyen annyit ettem-ittam mint egy vendégségben:-) Mentálisan és fizikálisan is sikerült végig kitartani, egyenletes tempóval végig élményként megélni a versenyt. Végül Mareket néhány másodperccel sikerült megelőznöm, Salzkammerguton a 72 km-es távon újra találkozunk. Egy rendkívül jól szervezett, eseménydús versenyen és egy jó hangulatú hétvégén vagyunk túl, sok energiát ad a folytatáshoz, következő versenyekhez. Sulovot csak ajánlani tudom mindenki számára. Gratulációm a versenyt szervező csapatoknak, Pavol Grujbar által képviselt SKODA BIKE OPEN TOUR-nak és Ing. Slavomír Strečanský által vezetett SCK CYKLO TOUR Súľov-nak. Jövőre találkozunk!

19620157_1133344913437046_4809255188319946204_o
Varga Ati

Varga Ati: A Skoda Bike Open Tour versenyei közül az egyik kedvencem a Sulov Maraton . Úgy éreztem, megfelelően felkészült voltam, de a versenyen nem éreztem ezt elégnek, eredményem sem az általam elvárt helyezés volt. Ezt betudhatom az idei kevés versenykilóméternek. A verseny helyszíne ismét csodálatos volt, a pályanyomvonal tökéletes volt, egy komoly versenyhétvégén vagyunk túl.

Forza Racing Team Sulovban

Nastya Kulagina: Nekem eddig ez volt a legjobb verseny. Pályajáráson nehéznek találtam a terepet féltem kicsit a versenytől. Az utolsó maratonon nem sikerült túl jól. A verseny napján nagyon jó volt a hangulatom, jó volt az idő. A rajt után lassabban kezdtem és folyamatosan jöttem fel a mezőnyben. Végig jó erőben éreztem magam, minden pillanatát élveztem a versenynek. A pálya nagyon tetszett nekem, jó volt hogy pénteken egy jelentős részét meg tudtuk nézni. A szerpentin a dombon nagyon érdekes volt. A szervezés mint minden SKODA Maratonon ezúttal is nagyon jó volt.

19467812_10213349398917823_6677282990076059644_o
Kovács Peti az utolsó emelkedő tetején valahol 60 km körül
Orbea Bikes
SKODA BIKE OPEN TOUR - Dakujem Palo!