Bükk Maraton – “Eddigi legjobb Top Maraton eredményem értem el”

Elérkezett az idei Top Maraton sorozat a harmadik futamához, a Bükk Maratonhoz, melyet Felsőtárkányban rendeztek augusztus 2.-án. A többi Top Maratonhoz hasonlóan most is hárman képviselték csapatunk, Háden Tomi és Kovács Peti a rövid távon, míg élete első MTB szezonját futó Mészáros Zoli a mini távon várta a rajtot. Az időjárásra ezúttal sem lehetett panasza versenyzőinknek, a pálya száraz és rendkívül gyors volt. Háden Tomi  eddigi legjobb Top Maraton eredményét érte el, továbbiakban Ő mesél.

DJ4A6176_resize

Háden Tomi, rövid táv, Master1 5.:

Egy defektes Gerecse Maraton, kettő hét szabadság, és egy verseny nélküli hétvége után érkeztem a Top Maraton 3. állomására Felsőtárkányba. A tarjáni eldefektelt, majd emiatt abszolvált bukás után csalódott voltam. Úgy éreztem hogy egy jó felsőtárkányi helyezés feledteti majd ezt az egészet. Így a szabadság alatt az edzéseimen a bükk maratonra kitűzött célommal motiváltam magam, a célom az Esztergomban produkált eredmény megismétlése volt. Vasárnap igazi bringás idő várt minden indulót, talán pár pillanatra még az eső is szemerkélt. A hosszú és középtávos versenyzők után 10 órakor kicsit több mint 40 perc várakozás után indult a versenyünk. Szerencsére sikerült Petivel jó rajtpozícióból indulnunk. Az első métertől kezdve jó volt a koncentrációm, maximálisan tudtam a versenyre figyelni. Nem tudott kizökkentett semmi. Jó tempóban tudtam haladni, bár néha egyedül maradtam, ilyenkor úgy érzem mindig lassulok. Emiatt egy kisebb holtpont azért volt, szerencsére ezt egy gyors energiapótlás átprogramozta és ment minden tovább a normál mederben. A táv végén egy hármas bolyban még egy kis meccselés kialakult, melyből másodikként jöttem ki, de így is egy kategóriámban induló sporttársat sikerült magam mögött tartani. Ez a momentum tipikusan hasonlított a tavalyi szituációmra amikor is Mráz Janival és Bencz Zolival alkottunk egy hármast, amit akkor “elveszítettem”. Nem tagadom felmerült bennem a tavalyi vereség, és igyekeztem az akkori hibámat most nem elkövetni. Sikerült hiszen a taktikázásnak hála, értékes helyezést sikerült a kategóriámban összehozni ma.   Eddigi legjobb Top Maraton helyezésemet elérve 5. lettem kategóriámban. Jó erőben voltam ma, egy újabb jól sikerült versennyel a hátam mögött bizakodva várom a sorozat utolsó futamát, a Mátra Maratont.

bukk-15_0709_resize

Kovács Peti, rövid táv, Master1. 13.:

“Zsinórban ez volt az 5. hétvégém ami versennyel telt. Fáradtságot a lábaimban nem éreztem, de valahogyan nagyon nehezen álltam neki a verseny előtti pakolásnak. A korábbi Bükk Maratonok mindig jól sikerültek számomra, a Top Maraton sorozatokban minden évben  itt sikerült a legjobb eredményeket elérnem.  Idén is gyors pörgős verseny volt, csak erő kellett hozzá, ami meglepően sok volt még így az 5. versenyhétvégén is. A rajtban jó pozícióba kerültünk, tudtam menni a mezőny elejével, a megszokottól ezúttal tovább láttam társam Tomi árnyékát. A versenyzőtársakat akikkel idén többször együtt haladtunk, sikerült az első emelkedőn megelőznöm, innentől kezdve sokáig a Master2-es Kámán Csabi mögött mentem. Sikerült feljönnöm rá, de a sík részen  gyorsabb volt, Őt így már tovább nem láttam. Sokáig mentem egyedül, majd a utolsó hosszú lejtőn egy hármas bolyba verődve haladtunk. Nagyon gyors, életem eddigi legnagyobb  átlagtempójú versenye volt, jól elfáradtam a végére, a kategóriámban a 13. helyen értem be, 10 perc körüli hátránnyal a győzteshez képest. Az eredménnyel elégedett vagyok, győztestől kapott hátrányom is egészen jól alakult, a lejtőzések is jól mentek de valahogy ma ez mégis nagyon unalmas verseny volt. Idén ennél szinte minden versenyem izgalmasabb, technikásabb volt.  A Mátra majd remélem kárpótol :-) “

DJ4A6562_resize

Mészáros Zoli, mini táv, Felnőtt férfi 6.:

A tanulóévem harmadik Top Maraton versenye előtt megfogadtam, hogy az eddigiektől eltérően lassan kezdek,  majd fokozatosan gyorsulok amennyire csak lehetséges. Ezt sikerült is annyira betartanom, hogy az emelkedőn túl nagy hátrányt szedtem össze azokkal szemben akikkel meccselni szoktam. Ennek ellenére viszont bőven maradt erőm, hogy a tetőre érve gyorsulni tudjak a lefelében. Gyors, szinte tökéletes minőségű dózerúton az eddigiektől lényegesen bátrabban tudtam haladni, és a hegytetőn lévő 2-3 picit emelkedős részen sikerült is előznöm és utolérnem Kató Lacit, akivel év eleje óta szoros versenyeket vívunk. A lefelében együtt haladtunk, oda vissza előztük egymást. Számomra ez már örömteli volt, mert eddig minden versenyen lefelé kaptam tőle sokat. Az utolsó nagyobb lejtőn sajnos két versenyzőt Laci könnyen előzött én pedig picit beragadtam mögéjük, így a betonútra fordulva már 10-15 mp előnye volt, amit próbáltam még behozni. A célterületre fordulva egy lejtős csúszós kanyar fogadott, melyben sikerült kicsúsznom, így Laci már elérhetetlenné vált. Sajnos még egy versenytárs megelőzött mire újra bringára pattantam. Hiába próbáltam utolérni, 1 mp hátrány megmaradt a végére. Utólag nagyon sajnálom ezt a kicsúszást, mert a minitáv összevont kategóriái miatt így egyet hátra csúszva hatodik helyen értem célba. Örömteli azt látni, hogy a kezdők számára tervezett minitáv versenyeit is komolyan vették Szilváson és a Bükk maratonon is. Egy nagyon lendületes jó pályát sikerült kijelölni, amin öröm volt tekerni. Gratulálok Tominak és Petinek, mert a rövidtávon ismét megmutatták, hogy az év végi számolásnál figyelembe kell őket venni!

Fotókért köszönet : Molnár Tibinek és Tirszin Janinak!