Svaty Jurban jártunk

  416cbe063cddf0adbad1900722503380_resize

Az idei első maratonunkra, április 18.-án a határainkon túlra, Szlovákiába utaztunk. Pozsony mellett található Svaty Jurban rendezték meg a Skoda Bike Open Tour első állomását, mely egyben a szlovák XCM Tour nyitó futama is volt. Három versenyzővel utaztunk, Kovács Péter és Varga Attila már tavaly is jártak a Skoda Tour futamain, velük tartott Háden Tomi is aki idén csatlakozott a Forza Racing Teamhez. Három távból a versenyzőink a közép távon álltak rajthoz mely 42 km volt, 1200 m szinttel. A közép távon 398 versenyző állt rajthoz, a szervező emiatt 2 rajtblokkból 20 perc rajtidő különbséggel indította a résztvevőket. Versenyzőink a helyszíni nevezés miatt a 2. rajtblokkból vágtak neki a 42 km-nek. Háden Tomi a rajt urán rögtön a 2. blokk élére került, de aztán elindult a pechszériája, így elsőként Ő meséli el hogyan élte meg a versenyt, illetve hogyan érezte magát az új csapatban: "Mindenki életében eljön az első… Így jártam ezzel én is. Ezen a versenyen duplán....az “igazolás” után már másnap vártam az első versenyt az új csapatban. Új év, új remények, új bringa. Ahogy telt az idő, úgy kristályosodott ki minden. Megjött az új bringa - ORBEA ALMA H10 29” - köszönet érte a Bike Art Center Kerékpárboltnak. A felkészülést már vele tudtam megkezdeni. Az első méterek után sejtettem, majd egyre inkább igazolódott hogy jó választás volt a 29” . Haladt ahogy terveztem, sőt annál is jobban. Elindultak a tervek mez és ruházat terén. Közben letisztult hogy az első verseny Szlovákiában, nem messze Pozsonytól lesz. A verseny előtti délután a mezek is megjöttek, így kiegészülve a Moose idei szállítmányával minden készen állt.

20150418_074406_resize

Korai találkozó, majd pedig hangulatos - sztorizós utazás után 8 fokban érkeztünk meg. Nem volt túl meleg, viszont nem esett az eső. A reményt pedig nem adtuk fel hogy az ígért 12 fok azért meglesz a rajtra. Nevezés - készülődés - átöltözés majd pedig bemelegítés. Itt némi technikai szünet miatt a lendület megállt ugyanis szereltünk. Egységben az erő, hárman egymást segítve igyekeztünk megoldani a felmerült fékproblémát Peti bringáján. Attila vezénylésével időben végeztünk, így rajt előtt volt idő mindenre ami ilyenkor szükségletet jelenthet. A rajthoz beállva meglepve tapasztaltam hogy késői érkezésünket igen nyugodtan fogadták a percek óta hidegben vacogók és előzékenyen engedtek előre. Rajtunk a második blokk volt a versenyen talán ez is segített ebben a műveletben. Indulás után hamar a mezőny elején találtam magam. innen kezdve minden jól alakult …. az eltévedésig. Itt némi időveszteség után tudtunk a mezőny után menni. Némi önnyugtatás után újra felvettem a ritmust és élveztem minden métert. A bringa jól ment, a nap is kisütött… Lassan szedtem össze a tévedés miatt elém kerülő versenyzőket. A 30. km. viszont elhozta az újabb problémát. Defekt… amit magamnak köszönhetek, mert nem is láttam hogy hova tettem “be” az első kereket, olyan mély volt az avar…. Belső csere, pumpálás majd pedig a pumpa levételekor a szelep esett szét…. próbáltam a defektes kerékből átszerelni de az már nem jött össze. Miután a szelep szétesett bekövetkezett az amit senki nem szeret megélni. Feladtam a versenyt. Indult a gyaloglás… Majd a sokadik elhaladó versenyző osztott meg velem egy belsőt, ami szélességben ugyan kisebb volt de 29” -os. Már turista módban tekertem amikor Cséri Szilvi (ZKSE) viharzott el mellettem. Pár másodperc erejéig felmerült hogy akkor megpróbálom a tempót tartani vele, majd inkább a kényelem mellett döntöttem és a versenyközpont felé vettem az irányt betonon. Itt rövid keresgélés után megtaláltam csapatunkat. Egy cifra mondat a viszontagságok után, majd pedig a kezembe nyomott korsó sör enyhítette a mérget. Célban voltam, csak a másik irányból. A nap további része élményekkel és rengeteg poénnal teli volt, aminek az én teljesítményem - nem értem célba, jó alapot szolgált. A szlovák gasztronómiai élvezetek, Kofola és a tombola után indultunk haza. Összességében egy edzés lett a verseny végül, ismerkedve a nemzetközi vizekkel."

DPP_6072_resize

Essen szó a többiekről is. Kovács Peti a következőket mesélte : "A rajt előtt fékproblémáim voltak,  folyamatosan befogott az egyik oldalon a fékbetét, hossza állítgatás után sikerült megoldani,köszönet érte a fiúknak. Sajnos így idő már nem maradt bemelegítésre, a 2. rajtblokkban már bent álltak a versenyzők mikor odaértük. A rajt nem sikerült jól, egy meredek mászással kezdődött, nehezen melegedtem be, több minden zavart (bemelegítés hiánya, fékprobléma, a vázon észrevett sérülés ami használatból ered), hűvös szeles idő, olykor pár perces eső, jégeső is fokozta a hangulatot. Kb. 1 óra versenyzés után éreztem hogy rendeződtek a gondolataim és maximálisan tudtam a versenyre koncentrálni, innentől kezdve azt gondolom jól mentek a lejtős részek és a mászások is. A verseny második része kifejezetten jól sikerült, izgalmas pálya, remek szervezés volt ismét Szlovákiában. Ma igen kemény mezőny jött össze , kevesebbet kaptam a győztestől most mint a tavalyi szlovák versenyeken, ez mindenképp biztató így az év elején, kicsit sajnálom a verseny elején a dekoncentráltságom "

Varga Attila boldog volt a célban: " Nagyon jól ment ez a mai verseny, úgy érzem jól sikerült a téli felkészülés. Nagyon tetszik az új bringa. A verseny elején sokáig láttam magam előtt Petit Ő húzott, majd később amikor Tomi eltévedt is visszatalált a mezőnybe hirtelen elém került, majd a defektjét követően megelőztem, bár nagyon sajnáltam Őt, de ez ismét lendületet adott, így most a fiúk toltak rendesen engem".

DPP_6793_resize

Mindhárman a férfi 19-39 kategóriában indultak, ahol több int 200  résztvevő állt rajthoz. Peti 65. lett 2:17:26-os versenyidejével, 36 percet kapott a győztestől. Őt követte Atilla 79. helyezéssel 6 perccel Peti mögött.